Vilka valutapar handlar ni andra?

Diskutera generella frågor om valutahandel här.

Vilka valutapar handlar ni andra?

Inläggav Maria » 11 sep 2009, 20:09

Vi har ju alla våra favoriter när det gäller valutapar att bevaka och läsa in sig på. Alla vet vi att man inte ska bli för spridd i sina analyser eftersom det då tar för mycket tid (åtminstone för oss som inte handlar på heltid).

Vilka valutapar handlar ni andra? :?:
Maria

Re: Vilka valutapar handlar ni andra?

Inläggav NisseP » 11 sep 2009, 20:17

jag tror många på svenska marknaden satsar just på SEK/USD & SEK/EUR då man hör mycket nyheter naturligt från svenska marknaden och gör det lätt att hänga med
NisseP

Inläggav Maria » 11 sep 2009, 20:24

NisseP skrev:jag tror många på svenska marknaden satsar just på SEK/USD & SEK/EUR då man hör mycket nyheter naturligt från svenska marknaden och gör det lätt att hänga med

Ja det är nog helt säkert så. Vilka andra valutapar än de som innehåller SEK tror du då?
Maria

mina valutapar-favoriter

Inläggav SverigePeter » 13 sep 2009, 14:22

Hej mitt första inlägg här!

Jag handlar mest SEK/USD, SEK/EUR, USD/EUR, EUR/GBP,GBP/USD och en del USD/JPY.

Peter
SverigePeter

Inläggav blondie » 13 sep 2009, 14:41

Själv försöker jag hålla mig inom SEK/USD och EUR/USD för att inte göra felsatsningar.
blondie

Inläggav Fredde » 13 sep 2009, 21:34

En sak som jag lärt mig ganska snabbt att unvika är att ha robotar i valutor som står högt..dvs tex GBP/JPY CAD/JPY där är kasten extrema. Välj valutor som står lågt så blir det betydligt lugnare...
Fredde

Inläggav StaffanPettersson » 15 sep 2009, 01:35

Fredde skrev:En sak som jag lärt mig ganska snabbt att unvika är att ha robotar i valutor som står högt..dvs tex GBP/JPY CAD/JPY där är kasten extrema. Välj valutor som står lågt så blir det betydligt lugnare...

Gissar att det är ännu viktigare att välja rätt par när man handlar med robotar för att minska riskfaktorerna så mycket som möjligt. Jag själv satsar mest på USD/EUR oc EUR/GBP för att kunna handla med låga spreader. USD/SEK är ju annars en favorit som ligger nära till hjärtat!
StaffanPettersson

Inläggav sezuan » 23 sep 2009, 22:37

Jag handlar mest med robotar så då är valutaparen i sig mindre viktiga - huvudsaken är att strategin är rätt. Ofta är ju dock USD involverat på ett eller annat sätt!
sezuan

Inläggav Markus » 28 sep 2009, 10:54

sezuan skrev:Jag handlar mest med robotar så då är valutaparen i sig mindre viktiga - huvudsaken är att strategin är rätt. Ofta är ju dock USD involverat på ett eller annat sätt!

Är nog generellt bra att fokusera på ett fåtal valutapar så du inte blir för splittrad. Samma sak bör gälla för robothandel.
Det blir lättare för dig att få en perfekt strategi för forex robot trading ifall du bara kör en eller två valutor.
http://www.ForexTrading.se/blogg - upptäck valutahandel
Markus

Inläggav NisseP » 30 sep 2009, 15:38

Markus skrev:
sezuan skrev:Jag handlar mest med robotar så då är valutaparen i sig mindre viktiga - huvudsaken är att strategin är rätt. Ofta är ju dock USD involverat på ett eller annat sätt!

Är nog generellt bra att fokusera på ett fåtal valutapar så du inte blir för splittrad. Samma sak bör gälla för robothandel.
Det blir lättare för dig att få en perfekt strategi för forex robot trading ifall du bara kör en eller två valutor.

bra tips! jag blir lätt för splittrad och försöker påminna mig om det här med att satsa på några få viktiga valutor som jag har bäst kontroll på!
NisseP

Nästa

Återgå till Valutahandel