Forex Trading rum i Sverige?

Diskutera generella frågor om valutahandel här.

Forex Trading rum i Sverige?

Inläggav Markus » 16 jun 2009, 17:52

Finns det någon aktör som erbjuder Forex Trading rum, eller för den delen aktie trading rum?
På engelska marknaden finns ju t. ex denna som en blandning mellan ett trading rum för aktier och betting
http://www.ForexTrading.se/blogg - upptäck valutahandel
Markus

Re: Forex Trading rum i Sverige?

Inläggav Maria » 07 aug 2009, 19:57

Det här har jag aldrig hört talas om här i Sverige men skulle vara mycket kul att höra mer?

Det närmaste jag kan tänka mig i Sverige är att vissa universitet och högskolor har föreningar där folk diskuterar detta och kan sitta och trada tillsammans i en datasal?
Maria

Inläggav NisseP » 13 aug 2009, 01:44

Vi hade ett rum med datorer för att trada i en förening när jag pluggade civilekonom i lund!
NisseP

Inläggav blondie » 17 aug 2009, 08:27

Jag skulle vilja ha tips på forextradingrum eller forexseminarium här i Stockholm?
blondie

Inläggav Markus » 19 aug 2009, 22:52

Kommer ihåg det fanns ett trading rum för aktier i Stockholm, men kommer ej på namnet :(
http://www.ForexTrading.se/blogg - upptäck valutahandel
Markus

Forex Trading rum i Stockholm

Inläggav sezuan » 08 sep 2009, 20:14

Jag vet att man kan hyra plats på olika kontorshotell i Stockholm när man tradar aktier. Borde finnas samma möjlighet om man vill trada forex. Det finns ett riktigt fint kontorshotell på Strandvägen 7A där man kan hyra in sig för en tradingplats och sitta med andra aktietraders och trada online. Dem tar säkert gärna emot valutahandlare också.

Här är förresten länken till Svenska börsrum som kan förmedla plats.
Kan dock vara värt att kolla direkt med 7A för att se vad det kostar att få en plats där om man köper in sig direkt till dem. Det är rimligtvis billigare via Svenska börsrum eftersom de antagligen samlar ihop folk med samma trading-intresse i samma rum (om man vill).
sezuan

Inläggav blondie » 13 sep 2009, 14:39

Sorry har varit bortrest och tagit lite tid att svara men tack så mycket för tipset sezuan!
blondie

Återgå till Valutahandel