Hur hitta bästa robot??

Diskutera olika valutahandel- och råvaruhandels-plattformar här. Vilken mäklare tycker du bäst om?

Hur hitta bästa robot??

Inläggav Fredde » 13 sep 2009, 12:30

Hej!

Hur kommer Ni fram till vilken automatisk robot som skall användas för Eran trading?

Vilka nycketal använder Ni ?

Vore kul att skappa en debatt om detta då vi kan lära av varandra!

Så kkom igen..skriv!

/Fredde :D
Fredde

Re: Hur hitta bästa robot??

Inläggav sezuan » 17 sep 2009, 00:33

Jag tror det hjälper om man är lite inläst om valutaparen som är av intresse. Filtrera robotarna utifrån det man anser vara lämpligt för dagen/veckan (beroende på vilken horisont man handlar efter) och titta på samtliga nyckeltal. Man kan inte hålla koll på alla tusen+ robotar. Sedan kommer det ner till att sätta rätt limit och stop loss för positionerna och bevaka till och från och testa sig fram.

Tips från andra är givetvis bra så man kan få upp ögonen för andra system som man inte tittat på själv annars!
sezuan

Inläggav sezuan » 17 sep 2009, 00:34

Fredde hur kom du fram till de robotar du använder dig av? Vad jag läst mig fram till här på forumet så verkar det gå bra för dig! Hur många timmar sätter du av per dag?
sezuan

Inläggav Fredde » 19 sep 2009, 10:19

sezuan skrev:Fredde hur kom du fram till de robotar du använder dig av? Vad jag läst mig fram till här på forumet så verkar det gå bra för dig! Hur många timmar sätter du av per dag?

Hej!

Läser igenom hur det historiska reslutat har varit. Kollade även SL...MEN..varje robot har SL på 600 pips..så se upp!!

Slopar min handel. Gör roboten fel så är portföljen borta!

/Fredde
Fredde

Inläggav Fredde » 22 sep 2009, 07:14

Hej!

När man lägger till en ny robot via FSA så kommer det upp inställningsförslag...tex 10 K etc....kan man i dom andra rutorna ställa in så att risken blir lägre???
Fredde

Återgå till Mäklare och plattformar