Automatisk trading

Diskutera olika valutahandel- och råvaruhandels-plattformar här. Vilken mäklare tycker du bäst om?

Automatisk trading

Inläggav Maria » 04 jul 2009, 21:52

Hej alla!

Är det någon som har provat automatisk trading, med t.ex. trading robots hos ForexYard eller AvaFX? Skulle vara mycket kul att höra av era erfarenheter!

Många tack för svar!
Maria

Re: Automatisk trading

Inläggav sezuan » 04 jul 2009, 23:43

Hej Maria

Jag har testat en hel del olika trading system för automatiskt trading. De två vanligaste mäklarna i dagsläget som tillhandahåller automatisk trading är ForexYard och AvaFx. Observera att dessa är market makers, men konceptet med automatisk trading/trading robots är detsamma.

De flesta mäklarna med automatisk trading har tradingsystem som utan svårigheter klarar att anpassas efter historisk handel, dvs så att strategin fungerar bra om man kör den med historisk handelsdata. Det är svårt att ta beslut om vilket trading system man ska satsa på enbart baserat på det. Därför är det också bra att läsa på lite om de olika handelsstrategierna, för att se om man själv tror på det.

För mig känns det viktigt att tradingsystemet också har ett bra gränssnitt, stöd för valutapar som intresserar mig samt givetvis i grunden att man har förtroende för mäklaren (t.ex. att de har bra stabilitet, utan krångel och att de exekverar ordrar i tid och liknande).

Är du ny på detta med automatisk trading så skulle jag rekommendera att börja med att öppna ett FSA demo-konto hos ForexYard och testa runt lite för att lära känna systemet.
sezuan

FSA

Inläggav Maria » 05 jul 2009, 16:37

Tack för ditt inlägg, många bra tips där!

Jag ska registrera mig för FSA nu och testa under veckan. Återkommer med utvärdering !
Maria

Inläggav sezuan » 07 jul 2009, 23:57

Var det FSA hos ForexYard du testade till slut? Hur går det med automatiska valutahandlandet hittills?
sezuan

Inläggav NisseP » 03 aug 2009, 23:38

Jag har satt in 2000 USD hos Forexyard och testar deras FSA. Mycket nöjd hittills och tycker det är ett mycket bra komplement till vanlig handel. Man vill ju trots den automatiska handeln ha ett litet finger med i spelet själv och gå in kort och/eller långt när det är nyheter på gång!
NisseP

Inläggav Fredde » 05 aug 2009, 10:10

Hej!

Mitt första inlägg här!

Har precis öppnat ett konto ( FSA ) på ForexYard.

Är det möjligt att t.ex ladda hem roboten Ivybot och använda sig av i plattformen?

/Freddan ;)
Fredde

Inläggav Maria » 07 aug 2009, 19:53

Fredde skrev:Hej!

Mitt första inlägg här!

Har precis öppnat ett konto ( FSA ) på ForexYard.

Är det möjligt att t.ex ladda hem roboten Ivybot och använda sig av i plattformen?

/Freddan ;)

Hej och välkommen Freddan!
Du får gärna berätta hur det går för dig med din FSA-trading. Är mycket intresserad av att följa hur det går för andra också!?
Maria

Inläggav Fredde » 07 aug 2009, 21:52

Hej Maria!

Tacka för det!!

Körde en kort affär USD/SEK..köpte bara utan att tänka på spreaden. DYRT... :evil: ..Blev 500 kr i baken. Nej nu är det bara robotarna som handlar..inga känslor ska vara inblandade.

Kolla mitt tips på robotar. Verkar vara en guldgruva med de nämnda robotorna.

Hur går din trading???

Vilka robotar har du?

/ :D
Fredde

Inläggav Maria » 02 sep 2009, 21:38

Lessen att jag inte kom tillbaka efter veckan som jag skrev. Det har gått ganska bra för mig med FSA och jag är aktiv varje dag.

Går det fortfarande bra med dina robotar också?! Hur gick det med ivybot för den delen?
Maria

Inläggav Fredde » 03 sep 2009, 06:46

Maria skrev:Lessen att jag inte kom tillbaka efter veckan som jag skrev. Det har gått ganska bra för mig med FSA och jag är aktiv varje dag.

Går det fortfarande bra med dina robotar också?! Hur gick det med ivybot för den delen?

Hej Maria!

Tack det går strålande! Kör med Hidalgo och Autufutors N. Fungerar hur bra som helst! Ingen Ivybot!

Vilka robotar har Du ?

/Fredrik ;)
Fredde

Återgå till Mäklare och plattformar